۱۸تا ۲۴ مهرماه هرسال هفته بهداشت روان نام گذاری شده است. بلی، دقیقا بهداشت روان؛ یعنی روان و ذهن سالم نیاز به رعایت اصول بهداشتی خاص خود را دارد. رعایت بهداشت فقط مربوط به بیماری‌های عفونی نیست و در هر حوزه ای کاربرد دارد.. در پزشکی، همیشه پیشگیری مقدم بر درمان بوده است؛ در حوزه

پانیک (حمله هراس)

طنز : جهت آموزش عمومی خانمی سی ساله آمد در مطب با همسر و دوتا پسر سه تا داداش و یک پدر او بیقرار و دربه در با چهره‌ای بی‌رنگ و رو، آمد نشستش روبرو. دستش فشرد او با چنان زور و توان و هر دودستش خیس خیس و می‌چکیدش قطره از سوی جبین و

شاید شما هم گاهی که قرص می خورید از خودتان بپرسید چرا این همه دارو می خورم؟ شاید مادرتان از دیدن کیف داروهایتان غصه می خورد. یا از پزشکتان بخواهید که بیش از این برایتان دارو تجویز نکند. آیا انسان های عصر جاری ، از گذشتگان خود بیمارتر ، ضعیف تر، یا در برابر بیماریها

طرحواره هاي مخرب

همه ی والدین تلاش میکنند که فرزندانشان سلامت ، خوشحال و‌موفق باشند. اما ، گاهی ناخودآگاه رفتارهایی از ما سر میزند که به سلامت روان فرزندمان آسیب جدی وارد میکند. یکی از این موارد که ناخواسته به کودک صدمه می زند، تشبیه او به فرد دیگری است که از او دل خوشی نداریم. معمولا این

خیلی اوقات لازم است جهت تقویت ماهیچه ها و قوای فیزیکی مان در برابر آسیب ها ،صدمات و فشارهای وارده،از قبل، خودمان را آماده کرده باشیم و ضمن آموزش دیدن به تمرین و ممارست استاندارد به صورت ورزش منظم پرداخته و همزمان از تغذیه ی خوبی نیز بهره مند باشیم.تاب آوری الیاف ماهیچه ها در

رموز ارتقا و رشد «تاب‌آوری»

شاید در موقعیت‌هایی قرار گرفته‌اید که بعد از آن فکر کرده باشید کاش بهتر از پس آن بر‌می‌آمدم، یا اینکه کاش می‌دانستم چطور باید از خودم بیشتر مراقبت ‌کنم تا اینقدر تحت‌تأثیر آن رخداد قرار نگیرم، یا اینکه کاش کسی بود و من را در این شرایط سخت راهنمایی می‌کرد، چون خودم نمی‌دانم چه باید

تشویق تلاش ها

تاب آوری روانی توانایی انطباق با بحران و بازگشت سریع به وضعیت پیش از بحران است که سبب می شود افراد در هنگام مواجهه با مشکلات به جای آسیب دیدن و از دست دادن عملکرد ، بر شرایط مدیریت کنند و پس از پایان بحران تواناتر از قبل به مسیر رشدشان ادامه دهند. خوشبختانه مهارت

هدفمندی ؛ عامل توانمندی

داشتن هدف یک ابزار مهم برای تاب آوردن در مقابل سختیهاست. دستیابی به وزن دلخواه، تقویت روابط اجتماعی و بیشتر دیدن یک دوست، خرید اموال ، یادگیری یک هنر یا مهارت، بچه دار شدن ، درس خواندن ، گرفتن گواهینامه ی رانندگی ، و … نمونه هایی از اهداف کوچک و بزرگ هستند که به

حالش خوب نیست. در شرح حالش علائم افسردگی را یک‌به‌یک پیدا می‌کنم. وقتی تعریف می‌کند که چه سوگ‌هایی را از سر گذرانده می‌فهمم چرا عملکرد سازوکارهای روانی‌اش کافی نیست. هنوز به‌شدت در تلاش است که وظایفی که به‌عنوان مادر، همسر و خواهر برعهده گرفته به تنهایی انجام دهد، گرچه افسردگی توانایی بدنی و ذهنی او

يكي از توانايي هايي كه تاب آوري ما را در بحران ها و شرايط سخت افزايش ميدهد، شناسايي احساسات و هيجان هاي خودمان و ديگران ، و نيز توانايي تحمل اين احساسات است. اگرچه احساسات جزء مهمي از دنياي دروني ما هستند و به فعاليت هاي ما جهت و انگيزه مي دهند، نبايد فراموش كنيم

TOP